BILLA spája sily s Nadáciou DEDO, v projekte CHLEBODARCA rozširujú pomoc pre ľudí v núdzi
Mnohé rodiny na Slovensku sú ohrozené chudobou a kvôli nedostatočným príjmom im hrozí strata bývania. K riešeniu tejto situácie sa rozhodla prispieť spoločnosť BILLA a jej o. z. BILLA ľuďom, a to prostredníctvom svojho dlhodobého projektu CHLEBODARCA. V novej spolupráci s Nadáciou DEDO bude projekt rodinám v núdzi z menej rozvinutých regiónov Slovenska poskytovať podporu v oblasti bývania, psycho-sociálnej pomoci, zdravia a zamestnania.
CHLEBODARCA je projekt spoločenskej zodpovednosti BILLA a o. z. BILLA ľuďom, ktorý už šesť rokov pomáha rodinám v ťažkom životnom období. Teraz sa projekt spája s Nadáciou DEDO, v ktorej vidí silného a spoľahlivého partnera s bohatými skúsenosťami v oblasti pomoci ľuďom v núdzi. Táto nadácia už 27 rokov systematicky ukončuje bezdomovectvo rodín na Slovensku, a to najmä v regiónoch stredného a východného Slovenska, ktoré sú najviac zasiahnuté bytovou a komplexnou núdzou. Vďaka princípu „housing first“, teda sociálnym nájomným bývaním, už poskytla domov viac ako 35 rodinám v Košiciach. Za svoju záslužnú prácu získala Nadácia DEDO viaceré ocenenia, napríklad Cenu za sociálne inovácie Karpatskej nadácie či Cenu SDG 2022 Business Leaders Forum.
Strecha nad hlavou je základ
Projekt CHLEBODARCA sústredí svoju pomoc na klientov Nadácie DEDO a ňou založených neziskových organizácií. Projekt týmto stovkám ľudí poskytne prostredníctvom odborného multidisciplinárneho tímu ročnú komplexnú pomoc zameranú na bývanie, psycho-sociálne poradenstvo, zdravie
a zamestnanie. Počas krátkodobej núdze, napríklad pri chorobe či nepredvídateľnej strate príjmu, im tiež zabezpečí pomoc v podobe BILLA karty, s ktorou si môžu nakúpiť potraviny. Projekt tiež bude podporovať sociálny podnik Dorka Bags n. o., ktorý zamestnáva ľudí v bytovej a sociálnej núdzi, a tým ich pripravuje na začlenenie sa do voľného pracovného trhu. „Z toho, že naše aktivity podporuje spoločnosť BILLA a jej o. z. BILLA ľuďom, sa veľmi tešíme. Veríme, že vďaka tejto finančnej a odbornej spolupráci dosiahneme trvalé riešenia, ktoré pomôžu rodinám vrátiť sa k bežnému životu a získať nové príležitosti,“ povedala Alena Vachnová, predsedníčka správnej rady v Nadácii DEDO.
Stačí si kúpiť chlieb
Sieť supermarketov BILLA rozširuje vďaka kooperácii s Nadáciou DEDO pole svojej spoločenskej zodpovednosti v sociálnej oblasti a v pomoci ohrozeným skupinám. Od roku 2021 BILLA v projekte CHLEBODARCA intenzívne spolupracovala s neziskovou organizáciou JEDEN RODIČ, s ktorou podporovala osamelých rodičov v náročnej životnej situácii. Celkovo tak pomohli stovkám jednorodičovských domácností, kde vyrastá ešte viac detí. Vďaka novému, rozšírenému smerovaniu sa CHLEBODARCA bude venovať komplexnej pomoci rodinám v núdzi žijúcich v menej rozvinutých lokalitách stredného a východného Slovenska. Svojou systematickou a adresnou pomocou projekt rieši najmä príčiny vzniku problémov rodín, a nielen ich dôsledky. Do pomoci ľuďom v núdzi sú prirodzene zapojení aj zákazníci BILLA, pretože jeden cent z každého chleba, ktorý si zakúpia v jej predajniach, putuje práve na tento projekt.
„Cieľom nášho rozšíreného projektu CHLEBODARCA je zabezpečiť, aby rodiny v núdzi dostali potrebnú podporu na stabilizáciu svojej životnej situácie. Dôstojné bývanie považujeme za prvoradé a vďaka tomuto projektu prispejeme k tomu, aby rodiny našli bezpečný domov. Veríme, že spoluprácou s Nadáciou DEDO pomôžeme ľuďom postaviť sa na vlastné nohy a v mnohom zlepšíme kvalitu ich života,“ povedal Tomáš Staňo, predseda predstavenstva o. z. BILLA ľuďom a finančný riaditeľ BILLA Slovensko.
Okrem podpory v projekte CHLEBODARCA je spoločnosť BILLA pripravená rodinám v núdzi pomôcť aj ponukou práce vo svojich predajniach, skladoch či centrále, a zaistiť im tak pravidelný príjem.
______________________________________________________________
O spoločnosti
Spoločnosť BILLA, s.r.o. je súčasťou REWE International AG a na Slovensku pôsobí od roku 1993. Je lídrom
v segmente supermarketov a v súčasnosti ich prevádzkuje 166 s viac ako 4 500 pracovníčkami a pracovníkmi.
V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných
aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú cenovo výhodné produkty Clever, výrobky
pod značkou BILLA, Bon Via, Nice Bites, Mäsiarov výber, organické produkty BILLA BIO a domáca Slovenská farma. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.
Pre viac informácií navštívte, prosíme, www.billa.sk.
O občianskom združení BILLA ľuďom:
Občianske združenie BILLA ľuďom vzniklo v septembri 2016 s cieľom podporovať aktivity blízke hodnotám spoločnosti BILLA, zamerané na deti, rodinu a zdravú výživu. Okrem toho sa zameriava na spájanie zamestnancov, obchodných partnerov, ako aj širokej verejnosti.